Ruukin kotisivujen liikenne 2021 – näkyikö korona?
Korona ja sen aiheuttamat rajoitukset näkyvät selkeästi myös kotisivujemme liikenteessä. Kun Suomi alkoi sulkeutua alkukeväällä 2020, niin liikunnalliset ihmiset alkoivat etsiä uusia, ulkona harrastettavia aktiviteetteja. Golf oli selkeästi yksi niistä ja varsinkin sisäpelien harrastajat halusivat löytää uutta tekemistä.
Toinen taatusti liikennettä kasvattunut tekijä oli Ruukkigolfin uusi visuaalinen ja tarinallinen brändi, joka sai kiitettävästi valtakunnallista huomiota alan medioissa.
Sivuillamme vieraili uniikkeja kävijöitä seuraavasti
2019 | 20.100 kpl |
2020 | 31.030 kpl |
2021 | 30.487 kpl |
Kotisivujen liikenteestä voidaan helposti todeta, että liikennemäärä otti noin 10.000:n uuden kävijän loikan, kun korona alkoi kevättalvella vuonna 2020. Trafiikki pysyi suunnilleen samalla, eli noin 30.000:n kävijän tasolla vielä vuonna 2021. On mielenkiintoista seurata miten liikenne kehittyy tulevina vuosina – onko tämä pysyvä taso?
Kotisivujen vilkkain kuukausi oli toukokuu (4974 eri vierailijaa), vilkkain viikko 9.5-15.5 (1643) ja eniten vierailtu päivä 19.4 (449), joka liittyy varmasti kentän avaamisen tiedottamiseen.
Ruukin eri sivuilla vierailtiin yhteensä 223.614 kertaa ja keskimääräinen istunto kesti 2,11 minuuttia. Yleisin päätelaite oli mobiili (53%), jonka jälkeen seurasivat desktop (40%) ja tablet (7%).
Sivulla vierailijoiden sukupuolijakauma on varsin tasainen ja koronan vaikutus näkyy varmasti myös vierailijoiden ja uusien jäseniemme ikärakenteessa. Yli 75% kävijöistä on alle 45-vuotiaita.
Suurimpana ikäluokkana oli 25-34 vuotiaat. Uusien vierailijoiden määrän kasvu näkyy myös siinä, että 58% liikenteestä tulee sisään hakukoneen kautta (esim. Google), eikä suoralla ruukkigolf.fi -osoitteella.
Sivustomme vierailijoista päätelaittena ovat mobiili (53%), desktop (40%) ja tablet (7%).
Vieraspelaajien ja golfin kokeilijoiden määrän kasvaminen näkyy myös sivujen selaamisessa. Selkeää kasvua löytyy esim. sivuista liity jäseneksi, hinnasto, ja väyläesittelyt, joita vakiopelaajamme harvemmin selaavat.
Artikkeleissa suosituimpia olivat toimiston tiedotukset, kisaraportit ja Frogleg News vuosijulkaisut.
Voit seurata Ruukkigolfin kuulumisia tai kommentoida niitä myös sosiaalisen median kanavissamme:
PS. Voit myös postata omia Ruukki-kuviasi Instagramiin #ruukkigolf hashtagilla. Sieltä löytyy paljon kuvamateriaalia ja hienoja fiiliksiä golfkierroksista ja pelaajista. Käyhän kurkkaamassa!
Takaisin FROGLEG-päävalikkoon.