Ruukkigolf ja Sponsor Insight tekivät jälleen kyselyn aktiivipelaajillemme, jonka tavoitteena oli kartoittaa yrityskumppaneidemme tunnettuutta sekä pelaajien suhtautumista heidän palveluihinsa. Samassa yhteydessä oli myös mahdollista kommentoida ja lähettää toivomuksia kumppaneillemme tulevaisuuden suhteen. Kyselyn palaute oli erittäin positiivinen ja tiivistetysti voidaan sanoa, että parhaiten pelaajien mieleen ovat jääneet yritykset, jotka ovat mainoksillaan näkyvästi esillä kentän eri alueilla tai ovat mukana kilpailuiden sponsoroinnissa.
Taustatietoja vastaajista
Kyselyn vastanneiden asuinpaikka ja ikärakenne kuvasivat hyvin Ruukkigolfin jäsenistön taustoja. Reilut puolet oli + 60 vuotiaita ja loput jakautuivat tasaisesti nuorempien ikäluokkien kesken. Vastaajista miesten osuus oli 74 % ja naisten 26 %. Pelaajien asuinpaikoista korostuivat erityisesti pk-seutu (42%) ja Raasepori (32 %). Kyselyyn osallistuneista 59 % oli pelannut kauden aikana vähintään 10 golfkierrosta, joten voidaan hyvin puhua aktiivipelaajiemme vastauksista.
Vastanneiden talouksista noin 13 % tienasi yli 100.000 euroa vuodessa ja yli 50.000 euron
talouksia oli 45 %. Noin 38 % vastaajista kuului yrittäjiin, johtajiin, asiantuntijoihin tai ylempiin
toimihenkilöihin. Myös eläkeläisten osuus oli ikärakenteesta johtuen korkea.
Talouksien yleisin automerkki on Volkswagen ja seuraavina Volvo, Mercedes Benz ja BMW. 27% vastaajista oli aikeissa vaihtaa autoa seuraavan 12 kk:n aikana.
Yrityskohtaisia huomioita
Parhaiten tunnettuja yrityskumppaneita olivat Ralf Ajalin, Muffes Bygg, J-Trading, Celsa Steel, John Deere, Mesvac, Karjaan Puhelin, Mehiläinen ja Varuboden Osla
Pelaajamme olivat käyttäneet ahkerasti mm. Mehiläisen, Golfpisteen LähiTapiolan, Oslan, Karjaan Puhelimen, Teknoksen ja Terveystalon palveluita.
Vapaat kommentit
Tutkimuksessa oli myös mahdollisuus vapaisiin kommentteihin ja toiveisiin nykyisten ja uusien yrityskumppaneiden tiimoilta.
Millaisia etuja toivoisit saavasi Ruukkigolfin yhteistyökumppaneilta?
• Alennuksia erityisesti harrastukseen liittyviin tuotteisiin, kuten golfvarusteisiin.
• Toive osallistua erilaisiin teematapahtumiin, jotka voivat sisältää alennuksia ja tarjouksia.
• Etuja palveluista ja tuotteista, jotka kattavat eri elämän osa-alueita eivätkä rajoitu vain golfiin.
• Toiveita tuote- ja palveluesittelyistä, jotka voivat johtaa alennuksiin tai tarjouksiin.
• Erityisesti Ruukin jäsenille suunnattuja erikoistarjouksia
• Toivotaan tukitoimia junioreille
Mitkä yritykset/toimialat sopisivat mielestäsi Ruukkigolfin yhteistyökumppaneiksi tai toivoisit
näkeväsi Ruukkigolfin yhteistyökumppaneina?
Vastaajat ovat tuoneet esiin useita erilaisia yrityksiä ja toimialoja, joita he näkevät potentiaalisina
yhteistyökumppaneina. Tässä koottuna mainitut tekijät:
• Urheiluvälineet ja autokauppiaat
• Vakuutusyhtiöt
• Paikalliset kauppiaat/kauppaketjut
• Rakennusliikkeet
• Liikuntaan liittyvät yritykset
• K-Rauta, K-kaupat, S-kaupat
• Toive yhteistyöstä golfiin liittyvien yritysten, kuten golfvarusteiden myyjien ja golfmatkojen tarjoajien kanssa.
• Urheilu- ja vapaa-ajan kaupat
• Terveydenhuollon palvelujen tarjoajat
• Vaateyritykset
• Golf matkatoimisto
• Pienet ja paikalliset yritykset
• Eettisesti kestävät yhteistyökumppanit
Haluamme tässä samalla kiittää kaikkia vastanneita. Saimme arvokasta tietoa vietäväksi eteenpäin sekä nykyisten että uusien yrityskumppaniemme suhteen. Ruukkia ja ruukkilaisia arvostetaan ja meidän jäsenemme peukuttavat vahvasti kumppanien suhteen ja käyttävät heidän palveluitaan!
Ruukkigolfin noin 1100 jäsentä ja vieraspelaajamme muodostavat yrityksille erittäin potentiaalisen ja ostovoimaisen kohderyhmän paitsi kenttänäkyvyyden niin myös jäsenkirjeidemme tai kotisivujemme kautta.