Jäsenkysely yhteistyökumppaneista

Ruukkigolf ja Sponsor Insight tekivät alkukeväällä kyselyn aktiivipelaajillemme, jonka tavoitteena oli kartoittaa yrityskumppaneidemme tunnettuutta sekä pelaajien suhtautumista heidän palveluihinsa. Samassa yhteydessä oli myös mahdollista kommentoida ja lähettää toivomuksia kumppaneillemme tulevaisuuden suhteen. Kyselyn palaute oli erittäin positiivinen ja tiivistetysti voidaan sanoa, että parhaiten pelaajien mieleen ovat jääneet yritykset, jotka ovat mainoksillaan näkyvästi esillä kentän eri alueilla tai ovat mukana kilpailuiden sponsoroinnissa.

Taustatietoja vastaajista

Kyselyn vastanneiden asuinpaikka ja ikärakenne kuvasivat hyvin Ruukkigolfin jäsenistön taustoja. Noin puolet oli + 60 vuotiaita ja loput jakautuivat tasaisesti nuorempien ikäluokkien kesken. Vastaajista miesten osuus oli 62 % ja naisten 38 %. Pelaajien asuinpaikoista korostuivat erityisesti pk-seutu (45 %) ja Raasepori (39 %). Kyselyyn osallistuneista 59 % oli pelannut kauden aikana vähintään 10 golfkierrosta, joten voidaan hyvin puhua aktiivipelaajiemme vastauksista.

Vastanneiden talouksista noin 16 % tienasi yli 100.000 euroa vuodessa ja yli 50.000 euron
talouksia oli 53 %. Noin 27 % vastaajista kuului yrittäjiin, johtajiin, asiantuntijoihin tai ylempiin
toimihenkilöihin. Myös eläkeläisten osuus oli ikärakenteesta johtuen korkea. Talouksien yleisin
automerkki on Volvo, jota seurasivat Mercedes Benz, Skoda, BMW ja Volkswagen.

Yrityskohtaisia huomioita

Parhaiten tunnettuja yrityskumppaneita olivat Lohjanportin Auto, J-Trading, Celsa Steel, John Deere, Mesvac, Karjaan Puhelin, Teknos, Varuboden Osla ja Muffes Bygg.

Pelaajamme olivat käyttäneet ahkerasti mm. seuraavien yritysten palveluita; Mehiläinen, LähiTapiola, Lohjanportin Auto, Osla, Karjaan Puhelin, Teknos ja Terveystalo.

Kumppaneiden näkyvyys Ruukkigoflissa lisää selkeästi yritysten kiinnostavuutta ja aktivoi palveluiden tai tuotteiden käyttöön.

Vapaat kommentit

Tutkimuksessa oli myös mahdollisuus vapaisiin kommentteihin ja toiveisiin nykyisten ja uusien yrityskumppaneiden tiimoilta. Yksi yleisimpiä toivomuksia oli kumppaniyritysten räätälöidyt tarjoukset Ruukin jäsenille. Esimerkiksi lääkärikeskuksilta toivottiin terveydentilan vuositarkistusta tarjoushintaan. Toiveissa nousi myös esiin myös esimerkiksi hotelli-, ravintoja- ja matkailupalvelut, joita kauempaa tulevat pelaajat voisivat hyödyntää.

Ruukin jäsenissä on paljon alueella mökkeileviä henkilöitä ja heidän toivomuslistallaan oli esim. rautakauppa tai muuten mökin kunnostukseen tai pihanhoitoon liittyvät rakennuspalvelut. Toivomuslistalta löytyivät myös esimerkiksi edullinen lataussähkö, kuntosali- ja liikuntapalvelut talviajaksi, hierontatapalvelut, golfvälineet, matkailu, vakuutukset, hyvinvointi ja kodin tavaratalot.

Ruukkigolf sai vapaissa kommenteissa paljon ruusuja hyvin hoidetusta kentästä, hyvästä ilmapiiristä ja asiakaspalvelun sekä tiedottamisen hoitamisesta.

Haluamme tässä samalla kiittää kaikkia vastanneita. Saimme arvokasta tietoa vietäväksi eteenpäin sekä nykyisten että uusien yrityskumppaniemme suhteen. Ruukkia ja ruukkilaisia arvostetaan ja meidän jäsenemme peukuttavat vahvasti kumppanien suhteen ja käyttävät heidän palveluitaan!

Ruukkigolfin reilut 1100 jäsentä muodostavat yrityksille erittäin potentiaalisen kohderyhmän esimerkiksi jäsenkirjeidemme tai kotisivujemme kautta.

Räätälöidyt tarjoukset herättävät taatusti positiivista huomiota ja saavat kassakoneen laulamaan!